Jose Mourinho to get his own TV show in Russiahttps://indianexpress.com/article/sports/football/jose-mourinho-to-get-his-own-tv-show-in-russia-5578747/

Jose Mourinho to get his own TV show in Russia

The fortnightly programme titled “On the touchline with Jose Mourinho” will provide coverage of the UEFA Champions League from March 7 with the 56-year-old Portuguese analysing the matches.

Jose Mourinho
Jose Mourinho has decided his next assignment. (Source: AP)

Former Manchester United manager Jose Mourinho is to get his own show on Russian state television channel RT, the station said on Monday. The fortnightly programme titled “On the touchline with Jose Mourinho” will provide coverage of the UEFA Champions League from March 7 with the 56-year-old Portuguese analysing the matches.

“I’m going to talk about football on RT. What else did you think I was going to do?,” Mourinho says in a promotional video filmed at an ice hockey rink posted on Twitter by RT Sports.

WATCH | : Mourinho embarrassingly falls at Russian ice hockey league

Mourinho also appeared at a hockey rink in Moscow’s suburbs this month, slipping on the ice and taking a nasty tumble while performing a ceremonial puck drop.

The former Porto, Chelsea and Real Madrid manager, who was sacked by Manchester United in December, worked as a pundit for RT during last year’s World Cup.

Advertising

RT, which broadcasts news in English, Arabic and Spanish, says it aims to offer an alternative view to what it describes as mainstream western media and to acquaint viewers with Russia’s perspective on current affairs.

World Cup 2019
  • world cup 2019 stats, cricket world cup 2019 stats, world cup 2019 statistics
  • world cup 2019 teams, cricket world cup 2019 teams, world cup 2019 teams list
  • world cup 2019 points table, cricket world cup 2019 points table, world cup 2019 standings
  • world cup 2019 schedule, cricket world cup 2019 schedule, world cup 2019 time table
  • world cup 2019, cricket world cup 2019 audio, world cup 2019 news

Critics of the channel, formerly known as Russia Today, accuse it of pro-Kremlin propaganda.