scorecardresearch
Follow Us:
Monday, August 08, 2022

Lokayukta probes complaint on misuse of office against minorities panel member

The Delhi Lokayukta’s office is investigating a case against a part-time member of the Delhi Minorities Commission,Pushpinder Singh...

Written by Sobhana K | New Delhi |
June 12, 2009 1:55:06 am

The Delhi Lokayukta’s office is investigating a case against a part-time member of the Delhi Minorities Commission,Pushpinder Singh,for misuse of office and influencing the Delhi government’s Information and Publicity department to give a major share of advertisements to a Punjabi newspaper run by him.  

The Vigilance department of the Delhi government received an anonymous complaint against Pushpinder Singh,which alleged that out of the three Punjabi newspapers listed with the Delhi Information and Publicity department (DIP),Singh’s newspaper Panthak Samachar has received a bulk of the government ads placed in newspapers of that category.

The DIP has three Punjabi newspapers listed with them — The Educator,Jathedar and Panthak Samachar. The complainant further stated that Pushpinder Singh indirectly runs Jathedar as well. The complainant added that Panthak Samachar does not have a printing press of its own and does not even have enough circulation for placement of government ads. Delhi L-G Tejender Khanna forwarded the complaint to Lokayukta Justice Manmohan Sarin for investigation.

Justice Sarin had initially sent a notice to DIP to collect information on the total number of government advertisements published in Panthak Samachar and the total value of the advertisements.

Subscriber Only Stories
UPSC Key-August 8, 2022: Why you should read ‘NITI Aayog’ or ‘Bottom-up A...Premium
Post for Tejashwi holds RJD hand, BJP waits and watchesPremium
UPSC Essentials: Key terms of the past week with MCQsPremium
C Raja Mohan writes | India, Bangladesh, Pakistan: What east can teach westPremium

His office has now also demanded information from the DIP on the paper’s circulation figures,and information on government advertisements placed in other newspapers in the same category with comparable circulation.

According to the initial information provided by DIP for 2007-08,while The Educator got merely 80 advertisements,Panthak Samachar got 202 advertisements.

The Lokayukta has given the department time till July 15 to respond. No notice,however,has been issued to Pushpinder Singh yet.

Meanwhile,Pushpinder Singh,denied the allegations made by the complainant. “The Delhi government has not favoured me any way. All the newspapers have got advertisements on a rotational basis,” Singh told Newsline. He further denied that the other newspaper listed with the DIP,Jathedar,is also run by him indirectly. “I have never even seen the office of that newspaper. How I can run that newspaper?” he asked.

TWO IS ALWAYS BETTER | Our two-year subscription package offers you more at less

📣 Join our Telegram channel (The Indian Express) for the latest news and updates

For all the latest Delhi News, download Indian Express App.

  • Newsguard
  • The Indian Express website has been rated GREEN for its credibility and trustworthiness by Newsguard, a global service that rates news sources for their journalistic standards.
  • Newsguard
First published on: 12-06-2009 at 01:55:06 am

Featured Stories

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement