Egypt TV news boss fired for airing wrong Abdel-Fattah el-Sissi interview

The wrong interview was on the air for nearly 10 minutes before the transmission was halted Tuesday.

By: AP | Cairo | Updated: September 22, 2016 2:49 pm
Egypt TV, Egypt TV news boss, Egypt TV Mustafa Shehata, Abdel-Fattah el-Sissi, Abdel-Fattah el-Sissi interview, wrong Egypt TV interview, UN general assembly, World news Egyptian President Abdel-Fattah el-Sissi is in New York attending meetings of the U.N. General Assembly. (Source: AP)

The head of news in Egypt’s state television has confirmed he was fired after the network mistakenly aired an old interview with the country’s president instead of one he gave this week.

Mustafa Shehata, in comments published by Cairo dailies Thursday, described the mix-up as a “gross error.”

Watch what else is making news

The wrong interview was on the air for nearly 10 minutes before the transmission was halted Tuesday.

The state television’s chief has apologized for the mistake.

The erroneously broadcast interview was given last year by President Abdel-Fattah el-Sissi to the U.S. network PBS. The one that was meant to be broadcast was given to the same network this week in New York.

El-Sissi is in New York attending meetings of the U.N. General Assembly.