PMO India Facebook page gets over million ‘likes’ in four days

Modi has been actively utilising the social media to connect with people and expects his ministerial colleagues to do the same.

By: Press Trust of India | New Delhi | Published:June 1, 2014 12:36 pm
Narendra Modi Narendra Modi

In just about four days of its launch, the official Facebook page of the Prime Minister’s Office has attracted over 1.1 million ‘likes’.

The cover photo on the Facebook page of PMO India shows 63-yead-old Narendra Modi at work. He is an avid user of the social media.

In the account, the PMO has posted several pictures including those of the prominent visitors greeting the new Prime Minister.

Apart from the pictures, the Prime Minister’s message on the occasion of ‘World No Tobacco day’ is in the page. It has got thousands of ‘likes’, besdies hundreds of comments and suggestions.

While one of Facebook users in his comments in response to the PM’s message requests that prices of tobacco products be increased by levying high taxes to reduce consumption, another person suggests that consumption of tobacco products should be banned in public places. Scores of other comments by different users express a range of opinion.

“The official Facebook page of the Prime Minister’s Office has crossed a million likes in 4 days of being launched,” the PMO said on Twitter. The PMO’s twitter account also has nearly 1.4 million followers.

Modi has been actively utilising the social media to connect with people and expects his ministerial colleagues to do the same.

In a recent letter to other ministries, Information and Broadcasting Minister Prakash Javadekar has said that the “Prime Minister expects all his ministerial collegues to use the social media platform extensively to disseminate new initiatives of the government.”

For all the latest India News, download Indian Express App

  1. S
    Sandeep Kumar Jangir
    Mar 3, 2016 at 6:23 pm
    Sir mere job chahiye nahi meri jindgi nark hai mujhe carpenter welding ka knowledge hai
    Reply
    1. S
      Sandeep Kumar Jangir
      Mar 3, 2016 at 6:23 pm
      Sir mere job chahiye nahi meri jindgi nark hai mujhe carpenter welding ka knowledge hai
      Reply
      1. G
        GOURI GANGULY
        Sep 7, 2016 at 8:08 am
        one and only practical leader of our country.there is no doubt.
        Reply
        1. R
          Ram swami
          Mar 20, 2016 at 6:27 am
          Sir m 24 year old, maine wedding planning n events ka kam krna h sir mujhe apki mudra yojna se 1 lakh lon chahiye sir koi b bank ni sun RHA h sir m ek poor family se akela kmane wala hu sir plz help me..
          Reply
          1. V
            VKGAUTAM
            Sep 9, 2016 at 6:09 am
            let us hope any quick action to dispose off the grivances.
            Reply
            1. V
              VKGAUTAM
              Sep 9, 2016 at 6:15 am
              इस बात ने मेरी आँखों में सैलाब ला दिया कि निकुंजबेन किराए के मकान में रहकर सिलाई कढाई करके अपने परिवार का पेट पाल रही थी जबकि वो विश्व के सबसे ताकतवर प्रधानमन्त्री की भतीजी थी.....नमन करती हूं ऐसे परिवार के सदस्यो को भी जिन्होने रिश्तो की दीवार पर कभी स्वार्थ के चित्रो को नही टांगा , हें किसी अन्य व्यक्ति मे इतना सामर्थ्य ???lt;br/gt;मोदी जी यदि चाहते तो अपनी भतीजी का इलाज भारत तो बहुत मामूली बात ओबामा से कहकर अमेरिका मे ही कियो मे बेहतर से पेशतर करवा सकते थे....... मगर खबररंडियॉ और तमाम विरोधी पार्टियॉ मोदी जी के नाम सरकारी धन के दुरूपयोग का नया संविधान का परिधान सील देते !!!lt;br/gt;मोदी जी के रिश्तेदार यदि चाहते तो वो अपने रिश्ते के नाम मात्र से ही धन अर्जित कर अपने जीवन को सरल बना सकते थे , धन्य है वो मात पिता जिसके गर्भ से मॉ भारती के ऐसे सपूतो ने जन्म लिया !!!lt;br/gt;कुछ शर्म आये तो उन लोगो से मेरा सवाल है जो विरोधियो के पक्षधर है कि है तुम्हारे नेता , युवराज , बहिन , अम्मा मे हैं इतनी कूवत ???lt;br/gt;इन तमाम काग्रेसियो , बसपाईयो , सपाईयो , आपियो , वामपंथियो को तो शर्म कभी आयेगी नही मगर मेरा ह्रदय आज इतना व्याकुल है साहब कि जो जुबान आपके विरूद्ध उठ जाये , उस जुबान को हलक से खीचकर उसके गले का मफलर बना दू.....बाकी के सभी नेताओ ..... डूब मरो अगर थोड़ी शर्म बाकि हो....!!!.lt;br/gt;रुला दिया मोदी जी......... रुला दिया आपकी कर्तव्यपरायणता ने मुझे साहब... .....वर्तंमान के " अपवाद " है आप साहब.... !!!lt;br/gt;जीवन धन्य हो गया जिसने भी '' मोदीराज देख लिया !!!
              Reply
              1. A
                Ambarish sengupta
                May 20, 2015 at 4:34 pm
                Sir, we the SSA contractual teacher of am has been suffering many problem among them not to get ry regularlytfrom SSA am.am govt is showing many problem,among them insufficient fund,So our condition is very pathetic.we request u take that matter seriously and take nessary action as soon as possible.Think u , sir
                Reply
                1. N
                  NANHELAL PATEL