In River Ganga now, there are notes of Rs 500, Rs 1000 flowing: PM Modi in dig at hoarders

The prime minister went on to make light of the panic that he said was struck among money hoarders.

By: Express Web Desk | New Delhi | Updated: November 12, 2016 2:54 pm
black money, demonetisation, Rs 500 note, Rs 1000 note, Rs 2000 note, narendra modi, modi japan visit, BJP, indian express, india news PM Modi said that while his government was committed to do everything to protect the interests of honest citizens, he would not spare those who hoard black money. (ANI)

Prime Minister Narendra Modi, who is on a three-day visit to Japan, addressed the diaspora community in Kobe on Saturday. Talking about his latest move to curb black money, he saluted the resolve of 125 crore Indian citizens who are facing hardships to help rid the country of corruption.

Speaking proudly about the government’s decision to demonetise Rs 500 and Rs 1000 notes in circulation, the Prime Minter said, “On the night of 8th November, Rs 500 and Rs 1000..” and then gestured via his hands that they were scrapped to loud applause from the audience.

The prime minister then went on to make light of the panic that he said was struck among money hoarders and said, “Pehle gangaji me koi 1 rupiya bhi nahi daalta tha, par ab usi ganga nadi me 1000/500 ke note beh rahe hai (In River Ganga where people didn’t even donate one rupee, now there are notes of Rs 1000 and Rs 500 notes flowing),” implying that the corrupt are doing everything they can to get rid of black money.

PM Modi said that while his government was committed to do everything to protect the interests of honest citizens, he would not spare those who hoard black money.

For all the latest India News, download Indian Express App

  1. B
    binnysingh
    Nov 12, 2016 at 12:59 pm
    Mr Modi wait for the election. I'm sure you will be "History" This is difinitely not a proud moment for those folks who had to depend on their children piggy banks.
    Reply
    1. S
      Stonecold
      Nov 12, 2016 at 6:21 pm
      I thought Mr modi wanted to clean the river? Double standards . Don't let go of any opportunity for political gains . Throwing anything in any river is disgusting .
      Reply
      1. A
        aamJantaIndia
        Nov 12, 2016 at 10:16 am
        Election k time, public se baat.lt;br/gt;Paise lene k time, public se aaj aankhen chupana?
        Reply
        1. A
          anon
          Nov 12, 2016 at 10:55 am
          Off course he has to salute - the common man is with him otherwise there would be pan india riots. But I feel 100 % that though his intention was right the preparation inadequate.
          Reply
          1. A
            arc
            Nov 12, 2016 at 7:16 pm
            We know it's not BJP money because the party had already converted its black money before Modi announced the demonetisation.
            Reply
            1. A
              Ashutosh
              Nov 12, 2016 at 1:02 pm
              व्यक्तिगत रूप से आप बीजेपी के विरोधी हो सकते हैं।lt;br/gt;बीजेपी की नीतियों के विरोधी हो सकते हैं ये एक सामान्य प्रकिया है.. lt;br/gt;और इसमें कुछ गलत भी नहीं है...lt;br/gt;lt;br/gt; परंतु आप आलोचक की हद को पार करके घृणित-निंदक बनकर PM की आलोचना कैसे कर सकते हैं...?😳lt;br/gt;lt;br/gt; आप उस व्यक्ति की आलोचना कर रहे हैं जो लगभग 15 सालों से CM के बाद, अब PM रहते हुए भी अपनी सैलेरी राष्ट्र को दान करता आ रहा है PM हाउस में अपना खर्चा स्वं उठाता आ रहा है..।lt;br/gt;lt;br/gt; Pm की निंदा-रस में डूबते समय क्या आपको खयाल आया है कि क्या आपने कभी 1 महीने की सैलेरी राष्ट्र को दान किया है...?🤔😳🤔lt;br/gt;lt;br/gt; ₹-240 की LPG-Subsidy तो आप छोड़ नहीं पाते, बाकी.. क्या आप में हिम्मत है 1 साल की सैलेरी राष्ट्र को दान कर दें...?lt;br/gt;lt;br/gt; तो फिर आप उस व्यक्ति की निंदा कैसे कर सकते हैं जो 15 सालों से ये सब करता आ रहा है....?🤔😳😰😡lt;br/gt;lt;br/gt; 3 बार गुजरात का CM रहने के बावजूद किसके पास कोई बड़ी संपत्ति नहीं है, परिवार को भी जिसने VIP सुविधाओं से महरूम कर रखा है ।lt;br/gt;lt;br/gt; जिस PM के विदेशी दौरों को आप सिर्फ घूमने फिरने का नाम देते हैं जबकि असली उदेश्य व्यापारिक समझौते और आपसी सम्बन्ध को सुधारना होता है।lt;br/gt;lt;br/gt; एक 66 साल का व्यक्ति 6 दिन में 5 देशों की यात्रा करता 40 महत्वपूर्ण मीटिंग में भाग लेता है। देश का पैसा बचाने के लिए ऐसी प्लानिंग करता है जिससे होटल में कम से कम रुका जाए, और, फ्लाइट में नींद पूरी की जाये....lt;br/gt;उसके दौरे को आप सिर्फ भ्रमण का नाम देते हैं..?😳lt;br/gt;lt;br/gt; वैश्विक मंदी और ख़राब मौसम की मार झेलने की बाद भी देश पर आंशिक प्रभाव पड़ा है...lt;br/gt;और देश आगे बढ़ रहा है, क्या इतना काफी नहीं है..?lt;br/gt;काँग्रेस द्वारा 60 सालों से किये गये गड्ढे क्या 2 साल में भर जायेंगे..?😳lt;br/gt;अभी तक कांग्रेस की सरकारों से अगर 25% भी हिसाब माँगा जाता, तो ये दिन देखने नहीं पड़ते..🤔😳🤔lt;br/gt;lt;br/gt; अगली बार PM की निंदा करने से पहले अपने गिरेबान में झांककर देखें और-lt;br/gt;अपने आप से तुलना करें कि जिसकी आप निंदा कर रहे हैं, क्या उसके पैरों की धूल के बराबर आप हैं या नहीं..?🤔😰😡lt;br/gt;lt;br/gt; कितने शर्म की बात है.....lt;br/gt;एक तरह जिस व्यक्ति को सारा विश्व सम्मान दे रहा है....lt;br/gt;वहीं दूसरी तरफ कुछ लोग (जो उसी देश के हैं) उसी सम्मान को गलत साबित करने पर तुले हैं... निवेदन है की इस पोस्ट को अधिक से अधिक शेयर करें और अपने देश के प्रधानमंत्री की गरिमा को मज़बूत बनायें 🙏lt;br/gt; आप सबसे निवेदन है, यह मैसेज अपने सभी व्हाट्सएप्प कांटेक्ट ओर फेसबुक पर जरूर शेयर करे.. और उन सभी को कहे की आप भी अपने व्हाट्सएप्प कांटेक्ट ओर फेसबुक दोस्तों में शेयर करे, हम सब बलिदान ना ी पर देश के लिए इस छोटा सा काम तो कर ही सकते हैं ना:lt;br/gt;lt;br/gt;1. कचरा सड़क पर ना फैंकें।lt;br/gt;2. सड़कों, दीवारों पे ना थूकें।lt;br/gt;3. नोटों, दीवारों पर ना लिखें।lt;br/gt;4. गाली देना छोड़ दें।lt;br/gt;5. पानी एवम् लाइट बचाएँ।lt;br/gt;6. एक पोधा लगाएँ।lt;br/gt;7. ट्रेफिक रूल्स ना तोडें।lt;br/gt;8. रोज़ माता पिता का आशीर्वाद लें।lt;br/gt;9. लड़कियों की इज्जत करें।lt;br/gt;10. एम्बुलेंस को रास्ता दें।lt;br/gt;lt;br/gt;देश को नहीं, पहले खुद को बदलें।
              Reply
              1. R
                Raj
                Nov 12, 2016 at 10:27 am
                I doubt they are worried about small time black money (those that can be converted in one night)! The big fish is definitely going to be hit big time, the larger their numbers, the more the impact.
                Reply
                1. M
                  Mansi Joshi
                  Nov 14, 2016 at 5:21 am
                  Great Move by our PM!
                  Reply
                  1. Load More Comments